2 barnsmor, fru, hus & hundägare.

Hur får man ihop vardagen ?

onsdag 23 mars.

Kategori: Allmänt

Japp, det är det idag. :) Igår var en himla trevlig dag, Ina vart här och tjötade med mej heela dagen. :) Nice!
Sen fick jag himla bra besked med! ;) Och så vart vi hos mor en sväng. Fullt upp! hihi.
Har nu precis tvättat upp vår Vildings små små kläder. <3
Nu sitter jag här och ler åt vilket liv det är där inne återigen. ;) Tror även Vildingen "fastnat" på brädden?
Fast börjar tycka det nästan känns konstigt att det fortfarande är sånt otroligt liv, eftersom det ska vara hyffsat trångt nu, och snart dags att fixera.... hmm.. Överaktiv Vilding redan nu? Svar JA! :)

Jag har ju haft ganska mycket problem med Finnar och äckel från början tills för typ 2-3v sen då det plötligt vände och har varit fin som tjyven, för att åter invadera mig i söndags igen! GAH! USCH!  Och på tal om utseende känner jag ett såååå OTROLIGT stort behov att få göra mej FIN, typ klippa mej och färga hår å ögonbryn å så, NU! Vill va FIIN!!
Och när man läser på olika ställen står det faktiskt att man SKA passa på nu innan Vildingen hittar ut!
Tråkigt bara att det kostar pengar. :( Får väl fortsätta var ful å tråkig å bläää.. :( Snyft!

Nätterna är verkligen helt hopplösa numera, vaknar för minsta lilla, har svårt att andas, och när man väl vaknat och råkat röra lite på sig vaknar tydligen den lilla lyckligt och startar festen åter igen... hmm..  Vild-Unge ! <3

Har ju nu börjat inse lite att det faktiskt inte är så långt kvar och att jag kanske inte är så väl förberedd.... man ska tex visst packa BB väska nu, vad ska man ha i ?
Haha, paniken slog mej lite smått i måndags... Men ska väl iaf dröja några veckor till, även att jag har anlag för tidig födsel ?!  IIHIIHH... hihi. Spännande.
Tror dock att jag hoppar över förlossningen. ;) kan n¨n annan göra åt mej!

Längtar så till jag får hem min man en lägre stund och vi kan mysa hela familjen.
Så med andra ord tycker jag bestämt att vi spolar fram tiden lite NU då NU!

I helgen hämtar vi skötbordet med. :) JIppi!!  Och då SKA jag BANNE mej hitta hyllor till mina garderober!!!!

Nähe, dags att göra Nått!

Pussheeej.

Kommentarer

  • ewe säger:

    Nej, låt ingen annan föda åt dig ;) Föda barn är en bland dom häftigaste upplevelserna man kan göra.



    I förlossningsväskan hade vi bara med oss sköna kläder, dusch grejer o bebis saker. . Fick tips om att ha med massa typ som spel o grejer men kändes onödigt, och tur att jag inte hade med det. För det hade bara tagit massa onödig plats..



    Lycka till med allt och grattis !

    2011-03-23 | 20:44:55
    Bloggadress: http://mammaewelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här: