2 barnsmor, fru, hus & hundägare.

Hur får man ihop vardagen ?

Tankar.

Kategori: Allmänt

Gårdagen var verkligen helt i passivt läge, vart helt slut hela dagen eftersom jag bara sovit ca 2h. :( Mannen kom hem tidigare från jobbet med för han var sjuk..
Nu är både Älsk och Hund tvärdäckade efter att vi först städade lite, sen var ute på fotbollsplan å lekte och tränade och sen tränade lite nos inne, så dom sover sött nu. :)
Själv går hjärnan på högvarv, har lite svårt för det här med att gå hemma, vilket leder till att jag börjar fundera Alldeles för Mycket på verkligen allt mellan himmel och jord.
Fundera extra mycket på vad jag vill göra och bli när jag blir "stor? Hur det kommer att funka när jag går hemma mamma-ledig, kommer jag vara lika rastlös då ? Hur ska jag inreda nya lgh ?  Hur ska det gå med Teddy ?
jag har så himla mycket tankar om hur jag Vill vara som mamma, det här med att hålla balansen med allt annat i livet. Min man som är en man som gärna planerar och analyserar och planerar allt i minsta detalj har ju redan "bestämt hur allt ska bli å så.. medan jag ändå försöker hålla mig lite mer öppen för att det kanske inte alls blir som man tänkt sig, som jag ju märkt ganska ordentligt redan. :/ Tycker det är lite jobbigt det här med att dom flesta får mamma livet att verka sååå underbart, då jag faktikt inte riktigt kan tro på att det bara är guld och gröna skogar heeela tiden ?  som sagt, tankarna är såå många.. HATAR att inte veta ! ;)
Igår talade den lilla stark om att den finns och förmodligen lite missnöje med en ordentlig spark rätt i i ljumsken och under revben samtidigt, Inte skönt.
Fundera på hur det ska gå med min värk å det sen när jag börjar bli större på riktigt, måste säga att det är ett ganska stort orosmoment, eftersom vi faktiskt har hund och Mannen kommer vara borta många långa timmar per dag oc sen förmodligen kommer vara helt slut när han kommer hem vilket innebär ingen energi över till hund, allstå Måste jag klara det typ själv.... hmm.
Vill Veta NU !!!
avslutat för denna gång.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: