2 barnsmor, fru, hus & hundägare.

Hur får man ihop vardagen ?

Onsdag.

Kategori: Allmänt

Jaha, så har halva vecka gått redan. .. Flytten börjar närma sig, fort fort. :) Därmed lite panik, förstås. hähä.
Som sagt, det här med att vara gravid innebär, så mycket mer än vad lilla jag fattat innan. T.ex köpa nya underkläder typ Jämt då Allt växer så himla fort. Så idag inhandlade jag ytterliggare nya bhar och panties. haha. vilket jag gjorde för typ två veckor sen, dåvar det för att bröst och röv blivit för stora för det jag hade, denna gången var det för att magen nu börjat gå upp mer till "tutt-höjd, vilket gör att bhåar med Bågar INTE är skönt alls att ha när man är hemma för dom gör så jag inte kan andas eftersom bågarna tryck in av både magen och tittsen in i revben och diafragman(?). AJ! så, jag var duktig denna gången och verklien tänkte på att det skulle vara skönt att ha på sig, vilket slutade med: en ammningbh, en träningstopp och en bh utan bågar, nästa problem: under tiden jag gick och tittade fick jag så himla ont m.m, så jag orkade inte testa. så när ja kom hem och glatt skulle teasta mina väl genomtänkta köp, slutade det med: träningstopp för LITEN, båglös bh TANTIG ( peters ord. :( ) och ammningsbhn kändes skön så den slet jag av lapparna på vilket jag ångra då jag rört på mig lite och insåg att den nog inte kommer funa spec länge. HMM..... BRA CINDY! NOT! hahahaha. så tips till er som planerar graviditet, börja spara pengar till nya kläder OCH underkläder. ;)
Som sagt jag hade nod inte fattat riktigt hur allt skulle vara under graviditet, och faktiskt tänker jag skylla det lite på alla som BARA pratar om hur underbart det är å lalalala. :) Därför bestämde jag mig idag för att det ska bli framförallt sanningen om gravididet jag ska skriva om här. :P  ( min graviditet )
Ytterliggare kul är ju att jag just nu mer än någonsin vill köpa massa NYA SNYGGA JEANS, men IKKE!
Men som dom säger, det är ju faktiskt något fint som ser till att mina "problem" uppstår. ;)
Ja just nu har jag så mycket kul och för mig bisarra saker att berätta, T.ex: igår "slogs" jag å Älsk i soffan, vilket alltid slutar med att peter ger sig för jag är för snabb och envis, och ganska stark, ja igår fick jag ett nytt smaknamn av min käraste: söta sköldpaddan.. hmm.. just för att det räckte att han la ner mig på rygg så kunde jag typ inte ta mig upp ( mage i vägen), så " fajten slutade eftersom att mina krafter tog helt slut i mitt kämpande att ta mig upp och samtidigt ASGARVA, ja det VAR en PERS ! hihi. så dom saker som gör mig så arg och ledsen kan även frambringa många skratt. =)
Nu kanske inte de stackare som läser tycker detta r så mycket att tjata om, MEN för en sån som jag är det otroligt mycket som händer och förändras, på både gott och ont.

Jaja, nu har jag tjatat av mig lite igen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: